چهارشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۹

تخریب بیستون

تخریب بیستون
هوچیگری رسانه ای در مورد تخریب بیستون
پس از تبلیغات گسترده در مورد جشنواره سنگنوردی بیستون و درست در دومین روز برگزاری این جشنواره تماسهایی از سوی برخی رسانه ها در زمینه تخریب کوه بیستون گرفته شد! 
اولین و دومین تماس بسیار عادی صورت گرفت و گمان بر این بود که تنها پرسشی ساده است از سوی خبرنگاران و چندان تعجب برانگیز نبود. اما تماسهای مکرر از سوی خبرنگاران و در نهایت از طرف رئیس دستپاچه میراث فرهنگی استان کرمانشاه موجب تعجب شد و با پیگیری موضوع، کاشف به عمل آمد در اخبار آمده سنگنوردان حاضر در جشنواره بیستون با میخ و چکش در حال تخریب کوه بیستون هستند!
البته این واقعیت را نادیده نمی گیرم که بسیاری از صعودهای دیواره همراه بود با رل کوبی و سوراخکاری. این امر هم از سوی سنگنوردان ایرانی و هم از طرف میهمانان خارجی صورت گرفت که البته این شکل فعالیت با روح صعودهای پاک مغایر است و از ضعفهای این جشنواره به شمار می آمد. 
اما آنان که از نزدیک دیواره بیستون را دیده اند و به عظمت آن واقفند، بر خلاف آن خبرنگار محترم خوب می دانند بیستون که اینک به یمن وجود نام خسرو، فرهاد و شیرین شهرتی جهانی دارد، آنقدر عظیم است که حتی فرهادهای سنگ نورد برغم مته کاری و رل کوبی هم قادر نخواهند بود خدشه ای بر آن وارد سازند.

منبع:کوه قاف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر