چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۹

شش سال قبل همين روزها ....


شش سال قبل همين روزها ...
درست شش سال قبل يعني 24 فروردين 1383 يا 12 آوريل 2004 وبلاگ كوه قاف با همين پس زمينه سبز در اينترنت منتشر شد. البته اون روزها اقبال عمومي به اينترنت و بلاگ نويسي مثل حالا نبود و فكر مي كنم تنها 4-5 وبلاگ در زمينه كوه و كوه نوردي مطلب مي نوشتند.

وبلاگهايي مثل:

در واقع اون روزها با وبلاگ هاي كوه نوردي توسط علي پارسايي و از طريق فصلنامه كوه آشنا شدم. خوب البته علي كمك زيادي هم بهم در آشنايي با فن وبلاگ نويسي كه اون روزها خيلي هم شناخته شده نبود كرد.

ارائه گزارش صعودهاي تيمهاي ايراني اعزامي به هيماليا
برگردان اخبار كوه نوردي روز دنيا
مطالب آموزشی مرتبط با كوه نوردی
نمايش تصاوير و عكسهاي مناطق كوه نوردی ايران و جهان
آشنايي با فاتحان قلل مرتفع دنيا
آشنايي با قلل مرتفع دنيا
و ... از جمله اهدافم در كوه قاف بودند كه به رغم نقص در قلمم به اونها پرداختم. اشتباهات زياد انشائي و املائی، ضعف در ترجمه مطالب، و نقدهاي سراسيمه و ... از ديگر ضعفهاي اين سالها در كوه قاف به شمار مي آيند.
با همه اين احوال در اين مدت بيش از 1500 مطلب را در اين وبلاگ منتشر كردم كه هر يك برام خاطره اي است از كوه و كوه نوردي. البته بخشي از آنها لينكهايي بودند مرتبط با اهداف كوه قاف و تنها جنبه كپي-پست را داشتند ولي عمده مطالب علائق ذهني بودند كه اينگونه به رشته قلم در آمدند.
در طي شش سال انتشار كوه قاف دوستان زيادي پيدا كردم و البته خيلي ها رو هم از دست دادم كه هر يك به نوعي در كوه قاف منتشر شدند.
اين روزها، روزانه بين 150 تا 250 نفر از كوه قاف بازديد مي كنند، هر چند در قياس با بسياري از وبلاگها رقم بالايي نيست اما همين موضوع از عواملي است كه پيج رنك كوه قاف در گوگل را به عدد مناسبي رسانده.
و حالا سال هفتم كوه قاف رو با تشكر از همه دوستاني آغاز مي كنم كه در اين راه مرا همراهي كردند، راهنمايي ام كردند و مطالبم را خواندند، انتقاد كردند و از نيش زبانم دلخور نشدند، كوه قاف را لينك كردند و آنرا به ديگران معرفي نمودند.
از يكايك شما براي همه محبتهايتان ممنون و سپاسگذارم.
منبع : کوه قاف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر