یکشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۸

صعودي پيش از موعد مقرر

صعودي پيش از موعد مقرر
درست چند روز پيش از برنامه زمانبندي اولي استيك براي ماندن در قراقروم، او توانست گاشربروم II را فتح نموده، به سوئيس بازگردد.
اولي استيك كوه نورد بسيار توانمند سوئيسي توانست با صعود به قله گاشربروم II ضمن ثبت نخستين 8000 متري خود به قولي كه به همسرش براي بازگشت زود هنگام به خانه داده بود عمل نموده، بدين شكل او مجوز صعود به ماكالو در پائيز 2009 را دريافت نمايد.
او ميگويد: گرچه گاشربروم II جزو راحتترين قلل 8000 متري دنيا به شمار مي ايد، اما در ابتداي فصل شرايط صعود بسيار دشوار بود و خرابي هوا و باد شديد به همراه حجم برف زياد مانع سختي در مقابل صعودم به شمار مي آمد. به هر حال من موفق به صعود و گرفتن جشن پيروزي بر روي قله شدم، هر چند 5 دقيقه توقف بر فراز قله زمان زيادي براي جشن و شادي باقي ننهاد و مجبور شدم بدليل خرابي هوا به سرعت آنجا را به قصد كمپ دوم ترك نمايم. در واقع اولي صعود قله را در روز 9 جولاي از كمپ دوم و ارتفاع 6500 متري آغاز نموده بود و مدت 12 ساعت تا قله را در برفي عميق طي نمود.
بر فراز قله سرعت باد 50 تا 60 كيلومتر بر ساعت و برودت 25- درجه سانتيگراد بود. اولي مسير بازگشت تا كمپ دوم را تنها در مدت 2.5 ساعت طي نمود.
اولي استيك در پي اين صعود قصد دارد تا روز 20 آگوست راهي نپال شود تا تلاشي پائيزه را براي فتح ماكالو آغاز نمايد.

منبع:
کوه قاف
http://blog.mountainhardwear.com

در مورد اولي استيك بيشتر بخوانيد:
سريعترين صعود به گراندژوراس
صعود انفرادي ماترهورن
بردباري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر