دوشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۸۸

فتح پر رمز پوبدا!

فتح پر رمز پوبدا!
شمالي ترين کوه 7000 متری دنيا در جنوب يخچال 46 کيلومتری اينلچيک جنوبی قرار دارد. اين کوه که بلندتري کوه کشور قرقيزستان است کوه پيروزي هم نامیده می شود. پوبدا بدليل شمالی بودنش دارای شرایط بد و هميشه سرد هوا می باشد. ضمن آنکه در تمامی مسيرهای صعود به آن خطر سقوط بهمن وجود دارد.
تيم كوه نوردي آذربايجان شرقي در نخستين تلاش برون مرزي خود موفق شد اين كوه سترگ را فتح نمايد. سرپرستي اين تيم بر عهده دوست خوبمان عظيم قيچي ساز مي باشد.
اما نكته مهم در اين صعود و به نقل از وب سايت هيئت كوه نوردي استان رسيدن اعضاي تيم در ساعت 24 به وقت محلي و در هوايي خراب به قله است.

در اين خبر آمده:
راس ساعت 12 شب به وقت محلی قرقیزستان در یک هوای نامساعد جوی و برف و بوران نفس گیر حاکم در منطقه که قدرت صعود تمامی تیمهای حاضر از سایر کشورها در منطقه را از آنها سلب نموده بود ........ قله مذكور، صعودو فتح گردید!!!

پيشتر نيز كوه نوردان زيادي از كشورمان راهي پوبدا شده بودند و اغلب آنها تنها موفق به صعود تا قله غربي اين كوه شدند، مسافت طولاني كمپ آخر تا قله و هواي اغلب خراب منطقه از عواملي است كه موجب بازگشت اجباري تيمها از خط الراس پوبدا مي شود، كاري كه به رغم نرسيدن به قله موجب حفظ سلامتي افراد حاضر در گروه است، اما اينبار ظاهرا ميل زياد صعود موجب شده تا عظيم قيد همه چيز را زده و براي اداي رمز مورد اشاره سايت هيئت! تا آخرين نفس به سمت قله پيش رود. در هر حال هيئت كوه نوردي استان بايد بداند اعلام گزارش با اين نحو نه تنها نشاني از صلابت تيم ندارد بلكه موجب بدآموزي و اشاعه فرهنگ صعود به قله به هر بهائي است! براي تمامي اعضاي اين تيم آرزوي سلامتي دارم و اميدوارم در صعودهاي آتي سلامتي و بازگشت به موقع را مهمتر از اداي رمز صعود بدانند.

منبع:کوه قاف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر