سه‌شنبه، آبان ۱۲، ۱۳۸۸

مرده نجاتگر!

مرده نجاتگر!
مرده ای که زخمی ها را از مرگ نجات داد! من از خردسالي با کوه آشنا بودم، چرا که از شش ـ هفت سالگي همراه پدرم کوه نوردي مي کردم. پدرم يک کوهنورد نيمه حرفه اي بود، مي گويم نيمه حرفه اي به اين دليل که موقعيت شغلي اش (محيط بان مناطق وسيع نزديک منزلمان بود) به او اين مجال را نمي داد که اگر هم بخواهد، بتواند براي صعود به قله ها و کوههاي ايالتهاي ديگر برود، ضمن اينکه او کوه نوردي را فقط يک ورزش مي دانست. من اما، هميشه احساس مي کردم که کوههاي بلند آمريکا صدايم مي کنند!
کوه قاف- داستان مرده نجاتگر خلاصه ای نامفهوم از سرگذشت فردی است که درگیر حادثه ای در مسیر صعود تا کمپ اصلی اورست شده و مترجم داستان با گنجاندن کلماتی چون قدمگاه هیلاری قصد جذابتر کردن آنرا داشته ولی با این کار کل داستان را زیر سوال برده. در هر صورت بدلیل ارتباط این داستان با کوه آنرا در وبلاگ قرار دادم، امید آنکه مقبول افتد.
منبع(کوه قاف)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر