دوشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۸۸

انتقال جسد توماس هومر به كاتماندو


جسد يك كوهنورد برجسته جهان در هيماليا پيدا شد

فارس- پس از يك هفته از زمان بروز حادثه جسد يك كوهنورد اسلوونيايي كه به عنوان يكي از بزرگترين كوهنوردان معاصر شناخته شده بود به كاتماندو پايتخت نپال منتقل شد.

وي هنگام يك صعود متهورانه انفرادي به يكي از خطرناك ترين قلل منطقه هيماليا دچار حادثه شده و درگذشته بود.
توماژ هومار 40 ساله هفته گذشته قصد صعود به قله 7234 متري لانگتانگ ليرونگ از جبهه جنوبي را داشته است كه دچار حادثه مي شود.
به نوشته تايمز تيم حمايتي او سه شنبه يك تماس مضطرب كننده از جانب او را دريافت مي‌كند مبني بر اينكه وي به شدت صدمه ديده است.
وي در اين تماس تلفني كوتاه مي گويد:پشت و پاهاي من شكسته است. فكر نمي كنم هليكوپتر بتواند من را بيابد. نبضم ضعيف است و گمان مي كنم در حال مرگ هستم. اين آخرين... " و سپس تماس قطع مي‌شود.
يك شرپاي نپالي كه رهبري عمليات نجات اين كوهنورد متأهل اسلونيايي داراي 2 فرزند را بر عهده داشته مي گويد وي دچار سقوط شده و ستون فقرات و پاي او شكسته بود. جسد وي شنبه و در جريان يك گشت هوايي در اين منطقه كوهستاني در شمال كاتماندو و نزديكي تبت پيدا شد.
هومار در سال 1999 زمانيكه موفق شد اولين صعود انفرادي از جبهه جنوبي قله دالاگيري هفتمين قله بلند و يكي از مرگبارترين قلل جهان را به نام خود ثبت كند نام خود را در عرصه كوهنوردي جهان مطرح كرد.
40 درصد همه كوهنورداني كه به قله دالاگيري در مركز نپال مي روند ديگر باز نمي‌گردند!!! بسياري از كوهنوردان برجسته دنيا اين اقدام او را يك خودكشي دانسته بودند اما اين موفقيت نام او را به عنوان يكي از كوهنوردان برجسته بين المللي در دهه هاي اخير مطرح كرد.
وي به طور كلي 1500 صعود مهم را داشت كه 70 مورد آنها براي اولين بار صورت مي گرفت.

منبع:کوه قاف
و بخوانيد:
توماس هومر درگذشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر